Het nut van de foam roller

Bij de fitness is het ‘openbare’ deel, vóór de poortjes, opnieuw ingericht. Steve, onze fitnesscoördinator, heeft er een massage- en stretchruimte gemaakt. Een plek helemaal gericht op het gebruik van de foam roller die je bij steeds meer sportcentra ziet. Een handig hulpmiddel voor zelfmassage, dat herstel van blessures bevordert en spierpijn en stijfheid kan voorkomen. Net zoals stretching tegen spierpijn en stijfheid helpt. Maar je moet wel weten hoe je het toepast. Kom daarom eens een kijkje nemen of nog beter, probeer het uit! Steve en de andere fitnessinstructeurs helpen je graag. Steve geeft uitleg (in het Engels).
 
"Foam rolling, or self-myofascial release, is essentially a form of self-massage that can help prevent muscle soreness, tightness and aid recovery by applying deep pressure to certain points of the body allowing the release of tightness and muscular tension.
By applying direct and rolling pressure to muscles it is possible to stretch and massage the underlying connective tissues that support the muscles. By reducing the tension of these connective tissues, we can potentially reduce muscle pain and fatigue, improve recovery and enhance range of motion.  Foam rolling is not only for the heavy lifters! In fact, research shows most benefit can be achieved with use on the ‘slow twitch’ muscles or standing and sitting muscles as they are often called, like the lower back, hip flexors, caves and hamstrings. Our muscles often become very tight from standing or sitting at a desk all day and a foam roller can help release them.
Include foam rolling as part of your weekly healthy habits and exercise routine, and enjoy the many benefits today. Or please ask your trainer for a demonstration and more information." - Steve Nottle, fitnesscoördinator Westvliet
 

Informatie aanvraag

Cookie instellingen